"A fotózásban nem csak a sikert, de az igazi örömöt is megtaláltam"
Interjú Vékony Csabával, A kisördög és a bagoly Entertainment fotósával

Ismét eljött a hétvége, és még egy héttel közelebb kerültünk a hamarosan megrendezésre kerülő Mondoconhoz. Előző héten Szabó Endrével folytattam rövid beszélgetést arról, hogy milyen változásokat hozott az életébe a cosplay fotózás, ma pedig Vékony Csabát, A kisördög és a bagoly Entertainment fotósát faggattam hasonló területen. Csabáról egyébként tudni kell, hogy a cosplay.hu hivatalos fotósaként részt vesz az összes animeconon, szóval érdemes fokozott figyelemmel kísérni a munkáit! Aki pedig biztos nem akar kép nélkül hazamenni a rendezvényről, jobb, ha már most dob neki facebookon egy üzenetet, hogy ne kerüljék el egymást a nagy forgatagban.

Az első kérdés, ami szerintem minden olvasónak eszébe fog jutni, és ami már nekem is nagyon furdalja az oldalam: honnan ered ez a név?


- 2010 tavaszán elindítottam egy webképregényt, ami egysoros volt és két szereplő beszélgetett benne. A kisördög és a bagoly voltak ezek a szereplők. Nagy sikert nem értem el vele, pár hónapig csináltam és érdeklődés hiányában befejeztem. Persze volt pár látogatóm így is. Később, mikor elkezdtem foglalkozni a fotózással, egy jó név kellett az oldalamnak és eszembe jutott ez. Elég egyedinek és humorosnak is tartottam. Az Entertaintment (szerk.: jelentése 'szórakoztatás') kiegészítés pedig azért jött, mert kezdőként nem mertem Photography-nak nevezni magam, az akkor még nagyon egoista lett volna és mivel elég önbizalomhiányos vagyok, még csak mostanában merném el kezdeni használni. Másrészt az oldal nem csak fotózás miatt jött létre.

Legújabb logódon egy bagoly van, akinek az egyik szeme objektív, amivel a kisördögre néz. Ez eddig világos. Viszont az orra helyén lévő könyvet, és a szemöldökét alkotó ceruzákat nem teljesen tudom hova tenni. Mesélnél ezekről?

- Az oldalamat anno úgy alkottam meg, hogy három hobbim műveit tudjam rajta publikálni. Ezért is az a neve, hogy Entertaintment. Az egyik hobbim a rajzolás, de nem bizonyultam elég ügyesnek ahhoz, hogy komolyabban foglalkozzak vele és fel merjem tenni a műveimet. Habár az albumjaim között még megtalálhatóak a rajzkezdeményeim. Másik hobbim a novellaírás, de sajnos nem vagyok elég bátor még, hogy a novelláimat publikáljam. A harmadik hobbim pedig a fotózás.
A könyv amúgy még utalhat még arra is, hogy olvasok és írok is kritikákat róla, amit egy másik oldalon publikálok, habár mostanában hanyagolom azt. Azért egy másik oldalon van, mert nem szeretném, ha egyik-másik könyvről alkotott véleményem kihatással lenne a fotós munkáimra.

0_kicsi.jpg

Az oldaladat elnézve látom, hogy más rendezvényekre is kijársz, mint például PlayIt-re, és kisebb vidéki conokon is megfordulsz. Melyiket szereted jobban fotózás szempontjából, a kisebb, esetleg zárt körű rendezvényeket, vagy ahova több 100 ember érkezik?

- A kisebb rendezvényeket, mert nagyon baráti a légkör, van idő jobban foglalkozni ekkor a cosplayesekkel, barátokkal. Más is a hangulat ekkor. Nem kell ekkor a többi látogató miatt sem aggódni, mert teszem azt nem sétálnak bele annyira a képbe, ők is jobban odafigyelnek. Vagy megemlíthetem azt is, hogyha hátrálok fotózás közben, akkor nem valószínű, hogy beleütközök másba. Kevésbé vannak trollok és nyugodtan lehet kreatívkodni akár a már említett idő, akár póz szempontjából.

Részt vettél a PlayIt-en, és az első magyar LOL pool partyn is. Ezek szerint közel áll hozzád a videojátékok világa. Vagy ide is csak a beöltözött fiúk/lányok miatt jársz ki?

- Régebben közelebb állt hozzám a videojátékok világa, ezért is kezdtem el járni a Budapest Game Show-ra, ami később a PlayIt lett és megjelentek ekkor rajta a cosplayesek is. Előtte hallottam már róluk, de élőben csak a Star Wars cp-sekkel találkoztam SW-s klubrendezvényeken, ekkor viszont már az anime és képregény szubkultúra cosplayeseit is láttam és nagyon megtetszettek nekem. Onnantól fogva már miattuk jártam el rendezvényekre. Fotózni először csak a saját kedvtelésemre fotóztam, de mivel sokan elkérték a fényképeket ekkor, így gondoltam, publikálom is őket a nyilvánosság részére. Először a deviantArt oldalon, majd a Facebookon is.

img_7246_kicsi_1.jpg

A legtöbb fotód valamilyen rendezvény keretében készült. Szoktál egyéni fotózásokat is szervezni?

- Az önbizalomhiányom miatt eddig nem mertem szervezni egyéni fotózásokat, hisz nem éreztem magam annyira jónak, hogy egy ilyet be merjek vállalni, féltem, hogy nem leszek képes olyan minőséget produkálni, amiben a „modell” bízik és elvár. Valamint nem ismerem úgy a fővárost (az agglomerációban élek), hogy tudjak jó helyeket, ahol autentikus környezetben lehetne fotózni. Szerencsére párszor volt, hogy kollégák meghívtak az általuk szervezett alkalmakra vendég fotósnak, de sajnos ilyen-olyan okok miatt azok mindig elmaradtak, így még mindig nem tudtam egyéni fotózáson részt venni. Most az a tény, hogy átléptem Szilveszterkor az 1000 követőt, elég erőt és bátorságot, valamint megfelelő visszajelzést adott számomra, hogy bele merjek vágni az egyéni fotózások szervezésébe. Amíg pedig kvázi rossz idő van és ahogy a szabadidőm engedi, elkezdhetek jó helyszínek után kutatni.

Volt már valamilyen sikered a cosplayes fotóiddal? Magazin megjelenés, esetleg címlapfotó?

- Az egyik cosplayesről készített fotóm megjelent az egyik napilapban, egy interjút velem pedig már leközölt pár fotómmal egy ingyenes, animékkel foglalkozó online magazin. A fotóim miatt kaptam már média jegyet a PlayIt-re, valamint a Cosplay.hu fotósa is ezért lehettem. Mégis ezek mellett számomra az jelenti a sikert, hogyha ránézek a cosplayesek oldalára vagy épp a privát facebook oldalukra és az én képeim köszönnek onnan vissza vagy az, hogy a Conokon már néha hozzám jönnek oda a cosplayesek képeket készíttetni magukról, mert tudják, hogy mennyire megbízható vagyok (minőség vagy amiatt, hogy hagyok időt nekik a képek közlése előtt a véleményezésre) akár kezdő vagy számomra új Cp-s, akár régi ismerős is az illető

kiciskkeee.jpg

Hogy érzed, hozott valami változást az életedbe, hogy cosplayeseket kezdtél el fotózni? Legyen szó akár az oldalad követőinek, vagy a baráti köröd növekedéséről?

- Nagyon is hozott, az egész életemet megváltoztatta. Elég antiszociális voltam (valamennyire még most is az vagyok) de ahogy elkezdtem járni a Conokra, nagyon sok emberrel megismerkedhettem és a mostani barátaim is onnan kerültek ki. A sok eredménytelen, más témájú kitűnési kísérleteim is csúfos bukással értek addig véget, de a fotózásban nem csak a sikert, de az igazi örömöt is megtaláltam. Arra pedig sosem mertem gondolni, hogy valaha is elérek ennyi emberhez, ennyi ember lelheti kedvét abban, amit eleinte csak a saját szórakozásomra kezdtem el.

Mit üzensz azoknak, akik szeretnének pár jó képet magukról a tavaszi conon? Számíthatnak a jelenlétedre?

- Természetesen számíthatnak, hisz a CP.hu fotósaként valószínűleg akkreditálva leszek rá, valamint nem is tudom minek kéne történnie, hogy egy cont kihagyjak, de nagyon komolynak, az biztos. Nagyon szeretek kijárni a hangulat, a légkör, a barátok, a régi ismerősök miatt vagy akár azért, hogy új ismerősökre tegyek szert. Akinek pedig tetszenek a képeim, nyugodtan keressen fel a conon, örömmel állok bárki rendelkezésére.

img_0846_kicsinyitett.jpg

Mára ennyi voltam! :) Köszönöm Csabának, hogy vállalta a kihívást, és válaszolt az általam feltett kérdésekre. Ha tetszettek a képek csekkoljátok ---> a facebook oldalát <----, ahol még mélyebbre áshatjátok magatokat ennek a különös, és látványos szubkultúrának az életébe. Jövőhéten a Hazardous Picturessel folytatjuk körképet. Aki pedig az interjúk folyamán kedvet kapott ahhoz, hogy ellátogasson a márciusi rendezvényre, siessen, mert az online jegyek rohamosan fogynak, a helyszínen pedig hatalmas sor szokott állni a helyben vásárolható jegyekért!

Legyen szép hétvégétek!

A bejegyzés trackback címe:

https://lencseveg.blog.hu/api/trackback/id/tr718415766

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Dreamland Creative Art

A Lencsevég blog újragondolása. Korábban csak a fotózással kapcsolatos élményeimet osztottam veletek, ez viszont most változik. A fotózás mellett megtalálhattok számos új contentet is: cosplay, zene, divat, hétköznapok. Minden, ami én vagyok. :)

Friss topikok

  • Harmat Vivien Vanda: @Megvalósító Macska: Ez így van! :) Minden alkalommal fel lehet fedezni egy új kis csodát. (2016.04.12. 08:53) Romantikus séta a kertben DSLR-rel
  • eßemfaßom meg áll: Rózsaszín meg sárga hó. Vért köpnek meg sokat pisálnak felétek az istenek ? (2016.02.26. 19:40) Modell pózok
süti beállítások módosítása