"Sosem gondoltam volna azt, hogy valaha fényképezni is fogok komolyabban"
Interjú Kecskés Ádámmal, a Hazardous Pictures fotósával

Elérkeztünk a finishbe, alig egy hét van hátra conig, és ez azt jelenti, hogy lassan végére érünk az első fotós körképnek is. Harmadik interjúm áldozatának Kecskés Ádámot, a Hazardous picture fotósát szemeltem ki. Olvassátok szeretettel a válaszait!

Nem állítom, hogy ezalatt a bő három hét alatt, amit a cosplay fotózás megismerésének szenteltem, teljesen sikerült ennek a titokzatos világnak a mélyére ásnom magamat, de úgy gondolom, már nem csak a jéghegy csúcsát látom. Eddig te vagy az első fotós, akinél a rendezvényekről készült videók publikálását is látom. Melyik áll közelebb hozzád, a filmezés, vagy a fényképezés?

- Az az érdekes egyébként, hogy amikor megvettem az első DSLR kamerámat sosem gondoltam volna azt, hogy valaha fényképezni is fogok komolyabban. A legtöbb filmes ismerősöm DSLR kamerákkal videózott, így némi utánajárást követően döntöttem én is a tükörreflexes fényképezőgép mellett. Egyformán szeretek fotózni és filmezni is. A videó téma több felkészülést és odafigyelést igényel, de pont ez teszi érdekessé számomra.

Egy-egy esemény alkalmával gondolom több száz kép, és több órányi videó felvétel készül. Mi alapján válogatod ki azokat a jeleneteket, amiket érdemes megmutatni a videóban? Mi vezérel inkább, a dinamika, vagy a részletesség?

- Elsősorban azt nézem, hogy maga a kamera hogyan mozgott. (Mennyire volt dinamikus a mozgás, „mennyire tetszik ez által a szemnek”). Amikor lehetőségem van rá, igyekszem úgy vágni egymás után a snitteket, hogy a néző tekintete a képernyőn ugyanott maradjon a vágást követően. Az átmenet után természetesen járja be a szem a képernyőt a B. Snitten, így egy-egy vágás természetesebbnek tűnik. Ha rövid választ kellene adjak, akkor szerintem mindkettő egyaránt fontos. Ha nem dinamikus kellően valami, vagy kevésbé részletes, akkor bele sem kerül a felvétel.

cikk4.jpg

A megjelenő képek közül is szelektálsz?

- Igen. Nagyon kritikus vagyok magammal kapcsolatban. Nem szeretem a kompromisszumokat, igyekszem mindig a legjobbat kiadni a kezemből. Természetesen én is hibázom, nem mindig sikerülnek úgy a munkáim, ahogy magamtól elvárnám.

Evezzünk kicsit kényesebb vizekre. Elmész egy conra, vagy cosplay partyra, vagy gamer nightra. Több száz emberről készül több ezer képed. Volt már olyan, hogy valaki megsértődött azon, hogy nem kapott fényképet egy adott eseményről?

- Volt, mint ahogyan említettem, elég kritikus vagyok a munkáimmal kapcsolatban. Ha egy fotó nem felel meg az elvárásaimnak, nem kerül kidolgozásra.

cikk1.jpg


Mivel foglalkozol a hétköznapokban? Úgy értem mikor éppen nem a videókon, és a képek retusálásán dolgozol ezerrel.
- Röviden: Informatikával. :)

Volt már valamilyen sikered a cosplayes fotóiddal? Magazin megjelenés, esetleg címlapfotó?

- Sajnos még nem volt szerencsém. Ugyan két fotóm benne volt a Blikk-nek a farsangi rovatában (Beküldős játék), de gondolhatod, mennyire jelölték meg a kép készítőjét…

cikk3.jpg


Hogy érzed, hozott valami változást az életedbe, hogy cosplayeseket kezdtél el fotózni? Legyen szó akár az oldalad követőinek, vagy a baráti köröd növekedéséről?

-A facebook/youtube oldalam követőinek 70%-a ennek a szubkultúrának valamely tagjai. Sok embert sikerült megismernem a rendezvényekről, és ha mondhatni ilyet, megtanultam fotózni is.

Mit üzensz azoknak, akik szeretnének pár jó képet magukról a tavaszi conon? Számíthatnak a jelenlétedre?

-Természetesen igen, ha valaki szeretne képet nyugodtan kérjen meg, szívesen fotózom. :) Találkozunk tavasszal ! ;) (Addig is: https://www.youtube.com/watch?v=dQw4w9WgXcQ )

cikk2.jpg

Köszönet Ádámnak, amiért a sok elfoglaltsága mellett időt szakított arra, hogy megválaszolja a kérdéseimet, és elkészítsen egy pár képből álló referenciaanyagot a blogomra. Ha tetszettek az itt bemutatott fotói, akkor csekkoljátok a facebook oldalát!

Jövőhét szombaton nem teszek fel új interjút, hanem egy saját sorozattal készülök nektek a cosplayes sorozat lezárásaként! :) A fotós körkép rovat április 2-án folytatódik, és egy teljesen más területét fogja bemutatni a fotósok világának, ismét három feltörekvő, magyar művész munkáinak a bemutatása által. Hogy pontosan miről is van szó, az egyenlőre maradjon meglepetés, de elöljáróban annyit elmondok, hogy ez egy sokkal kevésbé szélsőséges témát fog feldolgozni. Szóval térjetek vissza, hogy ne maradjatok le semmi érdekességről! 100%, hogy imádni fogjátok! ;)

A bejegyzés trackback címe:

https://lencseveg.blog.hu/api/trackback/id/tr128415788

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Dreamland Creative Art

A Lencsevég blog újragondolása. Korábban csak a fotózással kapcsolatos élményeimet osztottam veletek, ez viszont most változik. A fotózás mellett megtalálhattok számos új contentet is: cosplay, zene, divat, hétköznapok. Minden, ami én vagyok. :)

Friss topikok

  • Harmat Vivien Vanda: @Megvalósító Macska: Ez így van! :) Minden alkalommal fel lehet fedezni egy új kis csodát. (2016.04.12. 08:53) Romantikus séta a kertben DSLR-rel
  • eßemfaßom meg áll: Rózsaszín meg sárga hó. Vért köpnek meg sokat pisálnak felétek az istenek ? (2016.02.26. 19:40) Modell pózok
süti beállítások módosítása